El PSC l’ Hospitalet menysprea la proposta d’ Esquerra Republicana per guanyar zones verdes a la localitat

Política.

Els socialistes van rebutjar al Ple del mes d'abril una moció dels republicans per guanyar espai públic i zones verdes a l'Hospitalet.
Els socialistes van rebutjar al Ple del mes d'abril una moció dels republicans per guanyar espai públic i zones verdes a l'Hospitalet.

Els republicans, en nota de premsa, recorden que porten des de l'inici de la pandèmia de la Covid-19 alertant sobre la manca d'espai a la ciutat i reclamant accions per part de l'Ajuntament per obrir carrers per garantir sortides segures, proposaven impulsar un pla de transformació urbana i repensar el model urbanístic actual.

L'Hospitalet és una de les ciutats amb més densitat de població d'Europa, especialment als barris de la zona nord on es fa més evident la manca d'espai, parcs i zones verdes, molt lluny de les recomanacions de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) de disposar d'entre 10 i 15 metres quadrats de zona verda per habitant.

Altres ciutats de l'entorn metropolità, amb més zones verdes i menys densitat que l'Hospitalet, ja han posat en marxa mesures per obrir carrers i guanyar espai des de fa mesos.

El portaveu republicà i cap de l'oposició, Antoni Garcia, va denunciar que “la crisi de la Covid-19 ha evidenciat les mancances que té la nostra ciutat, la manca d'espai i un model urbanístic obsolet, que ha pogut agreujar la incidència del virus”, i ho va assenyalar com una oportunitat “per repensar el model urbanístic i de mobilitat de l'Hospitalet”.

Antoni Garcia va reconèixer la lluita veïnal davant la manca de voluntat de l'Ajuntament, lamentant que “el que no fan vostès com a govern ho fa la ciutadania, amb els talls de carrers per reivindicar més espai que s'han posat en marxa durant alguns caps de setmana”.

En aquest sentit, Garcia va defensar un model d'urbanisme alternatiu al que ha promogut el PSC durant quatre dècades, “apostant per menys ciment i menys massificació, i més verd, més espai públic i amb una mobilitat més sostenible”. En definitiva, un urbanisme “al servei dels barris i no de l'especulació”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article