L’ alcalde del Prat vol que AENA “compleixi les compensacions ambientals que té pendents al Delta del Llobregat”

Política.

A la concentració han assistit una quarantena de persones.
A la concentració han assistit una quarantena de persones.

Lluís Mijoler assegurava que, "A partir de la setmana vinent començarem tots els contactes tant amb Aena, perquè compleixi amb les compensacions ambientals que té pendents de l'anterior ampliació, com amb la conselleria d'Acció Ambiental, perquè impulsi el pla especial de protecció del Delta".

El batlle s'ha sumat a una concentració ciutadana convocada pel col•lectiu de veïns i veïnes del Prat la Gent del Fang en aquell indret aquest mateix dimarts al migdia, tan bon punt s'ha confirmat que el DORA aprovat pel consell de ministres no incloïa l'ampliació de la tercera pista propugnada per Aena, que implicaria necessàriament la destrucció d'espais protegits a la Xarxa Natura 2000.

Mijoler ha destacat que ha rebut la notícia de la no ampliació de la tercera pista "amb satisfacció", d'una banda, "perquè s'imposa el sentit comú, i el que portem dient des de fa dos mesos, que és que Europa no hagués permès mai que hi hagués una ampliació amb destrucció d'espais naturals".

Al mateix temps, però, el batlle ha ressaltat que "no podem estar contents", perquè l'ampliació no s'ha descartat definitivament i perquè no s'ha presentat cap proposta d'inversions alternativa a la propugnada per Aena que "aposti pel tren i no per l'avió".

"Cal fer una reflexió sobre quin model aeroportuari volem en base a quin model de creixement i quin model de turisme volem", ha declarat l'alcalde Mijoler, que ha recordat que "avui mateix hem conegut dades de la contaminació que suposen els aeroports d'Europa, i que l'aeroport del Prat contamina com gairebé dos milions de cotxes en un any".

El batlle feia referència així a l'eina https://airporttracker.org/, elaborada per l'International Council on Clean Transportation (ICCT), Transport and Environment (T&E) i l'overseas Development Institute.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article