El vicepresident de Mobilitat de l’ AMB exigeix responsabilitat als maquinistes de Renfe per la vaga i insta a la Generalitat “a deixar de fer un ús polític partidista d'aquesta situació.”

Política.

Ha quedat constatat que la vaga és política, els maquinistes menyspreen a la Generalitat i al Govern de Catalunya i es posicionen en contra del traspàs.
Ha quedat constatat que la vaga és política, els maquinistes menyspreen a la Generalitat i al Govern de Catalunya i es posicionen en contra del traspàs.

Assegurava que, “davant la caòtica situació generada per la vaga de Rodalies de Catalunya i els motius que l'han causada,” el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, el baixllobregatí Antoni Poveda, reclamava “responsabilitat als treballadors de Renfe per posar fi als greus perjudicis que les aturades estan infligint en la ciutadania. La vaga està motivada principalment per les condicions d'un eventual traspàs del servei de Rodalies a la Generalitat, que deixa les reivindicacions laborals en segon terme.” Poveda també insta la Generalitat “a deixar de fer un ús polític partidista d'aquesta situació.”

En un context de recuperació de les activitats econòmiques i socials i de nova normalitat, cal destacar que l'oferta actual del servei de Rodalies s'ha recuperat i ja és gairebé la mateixa que hi havia abans de la pandèmia. Exactament, supera el 95 % de l'oferta existent abans de la covid-19.

Remarcava que, “el servei de Rodalies de Catalunya és un pilar fonamental per garantir la mobilitat metropolitana, sense el qual no és possible el bon funcionament de la metròpolis de Barcelona. Així s'ha comprovat quan els treballadors no han complert els serveis mínims i, com a conseqüència, s'ha produït un fort increment del trànsit metropolità, amb el consegüent col•lapse de la xarxa viària.” Especialment, tal com ha passat entre finals de la setmana passada i principis d'aquesta, en els accessos a Barcelona.

I continuava, “els ciutadans estan veient greument compromès el dret a la mobilitat, cosa que afecta directament les seves activitats laborals, socials i econòmiques. Des de l'organisme metropolità es considera que aquest greu perjudici cap al conjunt de la ciutadania no es pot justificar de cap manera pels motius que han portat a la situació de vaga.”

Segons l’ AMB la congestió viària està provocant, a més d'elevades pèrdues econòmiques, una important afectació a la qualitat de l'aire. Un greu problema que l'AMB està combatent des de fa temps amb un important paquet de mesures. Entre les més destacades, hi ha la millora del transport públic metropolità i la creació de carrils bus, l'impuls i foment de la mobilitat sostenible i la creació de zones de baixes emissions, com la ZBE Rondes BCN. Tot, per reduir la circulació dels vehicles més contaminants.

Per tots aquests motius, Poveda reclama als treballadors “que vetllin pels seus interessos laborals per vies que no converteixin la metròpolis i centenars de milers de ciutadans, també treballadors, en els grans damnificats per les seves demandes particulars, tenint en compte la predisposició a la negociació de Renfe. Unes demandes que, d'altra banda, excedeixen l'àmbit laboral i penetren sobtosament en el terreny del debat polític.”

Poveda, ha finalitzat, "reclamem a l'Administració responsable de la definició del servei de Rodalies, que és la Generalitat de Catalunya, que no aprofiti la circumstància actual per fer-ne un ús polític i partidista en aquest moment de tensió laboral".

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article