Continua la pressió des del Prat contra la ampliació de l’ aeroport

Política.

L'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, ha demanat una vegada més que Aena "descarti definitivament qualsevol ampliació de l'aeroport".
L'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, ha demanat una vegada més que Aena "descarti definitivament qualsevol ampliació de l'aeroport".

El diputat del Congrés, Juan López de Uralde, ha visitat l'espai natural protegit de la Ricarda, al Prat de Llobregat, l'han acompanyat l'alcalde de la ciutat, Lluís Mijoler, i personal tècnic de l'àrea d'Acció Ambiental i Energia de l'Ajuntament.

D'aquesta manera, Juan López de Uralde, que és portaveu a la Comissió de Transició Ecològica del grup d'Unidas Podemos, ha respost a la invitació que l'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, va fer per carta a principis de setembre a diferents representants de les institucions catalanes i de l'Estat.

La visita es feia un dia després que el president del gestor aeroportuari, Maurici Lucena, hagi assegurat que seguiran apostant per aquest projecte tot i que el DORA aprovat el passat 28 de setembre no l'inclogui. Mijoler declarava que, més enllà de l'amenaça de l'ampliació de l'aeroport, "seguim lluitant per la conservació dels espais naturals del delta", per als quals reclama una major protecció.

En aquest sentit, ha demanat a la Generalitat que "faci definitivament el pla especial de protecció del delta que fa més d'una dècada que estan elaborant (...) i més recursos per als Consorcis dels espais naturals i del Parc Agrari". Per la seva banda, el diputat Juan López de Uralde ha esgrimit tres motius pels quals és contrari a l'ampliació de l'aeroport del Prat.

En primer lloc, ha considerat que aquesta decisió seria contradictòria amb la llei contra el canvi climàtic aprovada el passat mes de maig al Congrés: "si un país té una política de descarbonització i de reducció de les emissions de CO2, no sembla que el més adequat sigui una política d'ampliació d'aeroports, sinó més aviat el contrari".

En segon lloc, ha destacat el gran valor ambiental d'aquest espai protegit i ha assegurat: "no pel fet d'estar enmig de grans infraestructures, s'ha de condemnar a mort l'espai, sinó al contrari, s'ha de treballar per fer-ho compatible, per recuperar-lo, per connectar els diferents ecosistemes i per tractar realment la zona com el que és, de gran valor ecològic, per preservar-la i millorar-la".

En tercer lloc, ha afegit que, en l'actual context incertesa sobre com evolucionarà el trànsit aeri en el context post-covid, "no sembla una bona idea escometre grans inversions en infraestructures, i més quan som un país en què ja coneixem situacions com aeroports sense avions, autopistes sense cotxes i trens sense passatgers".

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article