Des d’ Olesa també es reclama el retorn a l’atenció mèdica presencial del CAP

Salut.

També una solució per als problemes amb l’atenció del call center que s’encarrega de concertar les visites al centre sanitari.
També una solució per als problemes amb l’atenció del call center que s’encarrega de concertar les visites al centre sanitari.

Així ho van fer l’alcalde d’Olesa, Miquel Riera; la regidora de Salut Pública, Ada Agut i Domènech; i la tècnica i la cap d’àrea del Departament de Salut Pública, Vicky Gázquez i Margarita Ruiz respectivament, en la reunió mantinguda amb responsables de CatSalut, Mútua de Terrassa i el CAP Olesa.

A la reunió hi va participar el cap de servei de l’Agència de Salut Pública del Baix Llobregat Nord, Fernando Giron; la directora del sector sanitari Àmbit metropolità sud, Blanca Muntané; la responsable d’Atenció Primària de Mútua de Terrassa, Teresa Clanchet; el director del CAP, Carles Martí, i la cap d’infermeria del CAP, Núria Garcia.

La regidora de Salut Pública, Ada Agut i Domènech, ha valorat positivament la reunió, no només pel fet de poder “transmetre les demandes de la ciutadania d’una manera directa” sinó també perquè des de CatSalut “s’està impulsant la tornada a la presencialitat, amb previsió que sigui efectiva al mes de novembre, encara que no serà una normalitat com abans de la pandèmia”.

En aquest sentit, el director del CAP Olesa, Carles Martí, en declaracions a l’emissora municipal Olesa Ràdio, ha avançat que al llarg d’aquest mes d’octubre ja s’espera poder anar recuperant les agendes nominals i millorar l’accessibilitat presencial al CAP.

Segons Martí, per fer-ho possible serà important poder finalitzar amb la sectorització del centre, si es manté una incidència baixa de la covid-19.

Aquesta sectorització arran la pandèmia va obligar a desdoblar el personal en atenció covid i no-covid, i per tant, a suprimir les agendes nominal, fent que la gent perdés les consultes amb el seu metge de referència (podien ser amb qualsevol metge disponible).

Ara per ara, ha destacat la regidora de Salut Pública, “la bona notícia és que s’ha reprès el seguiment al pacient crònic” i les agendes nominals d’infermeria.

L’Ajuntament d’Olesa també ha reclamat una solució en l’atenció del call center, que rep moltes queixes per les dificultats que té la ciutadania per contactar amb el CAP o demanar cita.

En aquest cas, segons ha explicat la regidora de Salut Pública, des de Mutua de Terrassa s’estan implementant canvis tecnològics per millorar l’atenció del call center, alhora que ja està operativa la citació especificant el motiu amb l’objectiu de millorar l’atenció al pacient.

Una de les demandes de l’Ajuntament d’Olesa en la reunió va ser el reforç en la cobertura de baixes sobretot del personal mèdic. Ada Agut i Carles Martí han coincidit a destacar que aquest “és un problema general, ja no hi ha professionals sanitaris i aquest fet dificulta molt la cobertura”.

Segons Ada Agut, “s’estan estudiant convenis internacionals per poder contractar personal sanitari estranger, però aquest és un procés llarg, ja que s’ha de fer tot el tràmit d’homologació dels estudis i de les especialitats”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article