El conseller de Polítiques Digitals i Territori sorprèn amb unes declaracions institucionals on insisteix en la ampliació de l’ aeroport del Prat

Política.

La zona Delta del Llobregat encara està en perill de patir més agressions.
La zona Delta del Llobregat encara està en perill de patir més agressions.

Jordi Puigneró, ha defensat que “volem un aeroport de Barcelona-el Prat que sigui el més verd i sostenible possible, que apliqui polítiques de descarbonització i que respecti íntegrament la llacuna de la Ricarda afectant el mínim possible la xarxa natura 2000”.

Així mateix, ha posat de relleu la necessitat que el Prat sigui “un aeroport intercontinental, competitiu, i puntual” i ha afirmat que en l’ampliació de l’aeroport, “tenim molt clares quins són les línies vermelles. I una d’elles és preservar la llacuna de la Ricarda. Sí, aquest Govern salvarà la Ricarda, i al mateix temps no deixarà trinxar l’economia del país”. I, per assolir aquests objectius, Puigneró ha reclamat el traspàs de la seva gestió a Catalunya.

Puigneró ha defensat que “nosaltres sabem el que volem, volem un aeroport ambientalment responsable, puntual, proactiu comercialment, accessible, interconnectat amb els de Reus i Girona i on la mobilitat del seu interior sigui descarbonitzada”.

Per assolir aquests objectius, el Vicepresident ha tornat a reclamar el traspàs a la Generalitat de l’aeroport: “Catalunya no pot seguir ni un minut més depenent en matèria d’infraestructures d’un Estat que sovint governa contra els interessos de Catalunya. Només cal veure com gestiona una altra de les infraestructures claus del país: Rodalies”. Així, adreçant-se al PSC i als Comuns, ha demanat que "treballin també per al traspàs de Rodalies”.

Així mateix, Jordi Puigneró ha denunciat que “l’última informació econòmica pública de l’aeroport de Barcelona data de 2014” i que “és una vergonya que en el segle XXI la Generalitat i la ciutadania no tinguin accés” a aquesta informació, atès que “sense dades no es poden prendre decisions”.

En aquesta mateixa línia, el Vicepresident ha afegit que “veient el que ha passat aquestes darreres setmanes, estic convençut que només amb un traspàs de la gestió de l’aeroport a Catalunya tindrem l’aeroport que necessita l’economia catalana. Perquè algú té algun dubte que si fóssim un Estat ja faria anys que tindríem un aeroport intercontinental?.

I reblava, "jo tinc un acord amb el president Aragonès que no em consta que hagi estat revocat públicament... i aquest acord es diu “Vall d’en Bas”. Entre AENA i la Vall d’en Bas, entre Madrid i la Garrotxa, em quedo amb la Garrotxa”.

Puigneró ha assegurat que “uns i altres han fet aparcar l’ampliació de l’aeroport d’El Prat” i “han aconseguit que tinguem un aeroport regional sense vols intercontinentals, amb més low-cost de caràcter turístic, no reduir les emissions de CO2 i condemnaran Catalunya a ser un destí majoritàriament turístic amb capital a Barajas”.

“Dit això”, ha reblat, “aquest vicepresident no ha aparcat aquest projecte, no soc el subjecte del verb aparcar, ho són uns altres. Jo continuo pensant que aquest país no és mereix la paralització d’una ampliació d’una infraestructura tan important per l’economia”.

I, en el debat sobre l’ampliació de l’aeroport, Puigneró ha posat de manifest que “ni jo ni ningú del Govern ha parlat mai de trinxar la Ricarda. Tot el contrari”.

El també conseller de Polítiques Digitals i Territori ha recordat que el Parlament va instar al Govern, en el darrer ple, a exigir a l’Estat que es mantingui l’acord assolit el 2 d’agost passat, un acord que preveia una inversió de 1.700 milions d’euros per a convertir el Prat en un hub intercontinental; “per tant”, ha destacat, “tenim el mandat d’aquesta Cambra per continuar les negociacions per arribar a un acord positiu per a l’aeroport de Barcelona i per al conjunt de Catalunya”.

Puigneró s’ha preguntat si la plasmació d’aquest acord en un pla director, “una solució que ens interpel•la a tots”, seria avui possible: “Avui per avui, la meva impressió, la resposta seria que això no és possible perquè no hi ha un espai per fer-ho. I perquè el debat binari sembla que ja ens està bé. Segurament perquè tothom se sent còmode defensant la seva posició sense contrastar amb la dels altres”.

Puigneró ha acabat la seva intervenció davant la comissió matisant que “no volem ampliar la capacitat de passatgers, el que volem és ampliar les rutes aèries des de Barcelona, les obres de millora han de permetre tenir més vols intercontinentals”, que “l’ampliació no serveix per massificar l’aeroport, ni per tenir més vols low-cost; ans el contrari, serveix per descongestionar l’aeroport, fer-lo més puntual i competitiu i per tenir més vols amb més valor afegit”.

Alhora que “l’ampliació de l’aeroport és més que rendible ja que els beneficis anuals de l’aeroport són de més de 330 M€, per tant en cinc anys la inversió de 1.700 M€ ja estaria assumida”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article