Sant Feliu engega aquest novembre un sondeig sobre el consum cultural entre la població

Cultura.

A partir d'un model d'enquesta elaborat pel Centre d’Estudis i Recursos Culturals, CERC de la Diputació de Barcelona.
A partir d'un model d'enquesta elaborat pel Centre d’Estudis i Recursos Culturals, CERC de la Diputació de Barcelona.

La Diputació de Barcelona posa a disposició dels ajuntaments la publicació “Enquesta de participació i hàbits culturals” com a recurs de suport per al desenvolupament de les polítiques culturals.

A més d'aportar informació sobre la participació, el consum i la pràctica cultural, es tracta també de conèixer els motius pels quals part de la ciutadania no participa culturalment o no consumeix cultura, així com detectar formes de participació que s’escapen de l’abast institucional.

La fase pilot del projecte s’ha iniciat aquest mes de novembre a partir del model d’enquesta desenvolupat pel CERC que es durà a terme simultàniament en els tres municipis participants. A cada població es realitzaran 400 enquestes a càrrec d’empreses especialitzades que consultaran tot tipus de perfils.

El mètode d'enquesta impulsat pel CERC s'adapta a les circumstàncies actuals de l'àmbit local, a partir d’un concepte ampli de la participació cultural que engloba tant el consum cultural com la pràctica individual i col•lectiva, així com àmbits relacionats amb la formació i la participació en la presa de decisions.

Com a aspectes rellevants s’incorpora l’anàlisi de la connectivitat i l’entorn digital i s’aprofundeix en la perspectiva de gènere amb preguntes específiques i de manera transversal al llarg de tota l'enquesta.

Després de la prova pilot es valorarà la possibilitat d’oferir aquest recurs als ajuntaments a través del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona.

El nou model d’enquesta parteix del precedent de Demoscerc, l'enquesta d'hàbits i consum cultural realitzada en 17 municipis de la demarcació de Barcelona l'any 2005, la qual s’ha adaptat al context social i cultural actual.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article