El Consell Comarcal del Baix Llobregat destapa les mancances de la sanitat a la comarca
La consellera de Salut del Consell Comarcal, Gina Pol, en la seva intenció de visitar el territori per tal d'aproximar-se a la realitat de cada municipi i poder fer una diagnosi dels serveis, recursos, necessitats i problemàtiques, es va reunir divendres 4 de març amb els municipis del Papiol, Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts i Torrelles de Llobregat.
L’ajuntament de Molins de Rei va fer d'amfitrió amb la compareixença a la trobada de la regidora de Salut Pública, la presidenta i la directora de l’Àrea de Serveis a les Persones.
Igualment s’ha comptat amb la presencia i intervenció dels regidors i les regidores i el personal tècnic dels altres municipis en el que d’una manera pròxima han pogut manifestar les problemàtiques i proposar les possibles solucions per millorar la situació sanitària de llurs municipis.
Per part de la consellera l'objectiu ha estat d'oferir suport i intervenir en aquelles accions conjuntes que ajudin a millorar la salut de les persones de la comarca.
Entre les necessitats destacades, han sortit qüestions com cobrir vacants de personal als centres de primària com pediatres inexistents en alguns municipis, tenir nous ambulatoris i millores o ampliacions en els consultoris existents, o bé la importància de dotar de més personal i recursos els centres de salut mental.
Es destaca per la seva innegable importància la dispersió de la població geogràficament i la falta de recursos econòmics. També els horaris dels autobusos són molt espaiats i no estan en consonància amb les demandes de la ciutadania. Tot plegat esdevé un problema molt greu en la mobilitat de les persones perquè tinguin assistència sanitària pública.
Per acabar, s'ha fet esment de la importància de recollir totes les necessitats i mancances detectades per elaborar un dictamen global de la situació actual a la primària
La consellera ha convidat a totes les persones assistents a continuar participant i col•laborant a les comissions que el Consell de Salut té engegades i a aquells espais on s'estan elaborant accions conjuntes comarcals.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari