La nova Oficina Virtual d'Atenció al Ciutadà de Cornellà serà privada i gestionada per Telefònica marginant la presencialitat i ampliant la bretxa digital

Societat.

Amb aquesta mesura el consistori de Cornellà insinua que la ciutadania molesta a les dependències municipals marginant a persones grans i amb mobilitat reduïda.
Amb aquesta mesura el consistori de Cornellà insinua que la ciutadania molesta a les dependències municipals marginant a persones grans i amb mobilitat reduïda.

Amb aquest servei, la ciutadania del municipi podrà realitzar les seves gestions amb l'Ajuntament telemàticament “de forma fàcil, garantint la seguretat i la validesa legal completa, sense haver de desplaçar-se físicament fins a les dependències municipals, apropant l'Ajuntament a tothom.·

L'Oficina compta amb un canal d'atenció amb un sistema de videotrucada. A través d'aquest nou servei es podran realitzar tràmits com a altes per naixement al padró d'habitants, la comunicació d'obres excloses de llicència, l'autorització de domiciliacions bancàries, o la sol•licitud d'informes d'estrangeria, més d'altres que s'hi afegiran pròximament. Les persones interessades poden concertar cita prèvia per a aquest servei a través de la pàgina https://citaprevia.cornella.cat

Telefónica España ha comptat amb Councilbox, empresa participada per Wayra, que ha posat a disposició la seva plataforma al núvol dotat de noves tecnologies que permeten obtenir evidències de principi a fi de cada cita telemàtica, "compartir documents de forma segura, signar documents per diferents mitjans certificats, generar actes resum de cada tràmit realitzat i, a més, compta amb un canal de vídeo amb seguretat que obté proves de cada reunió."

D'aquesta manera, es pot fer un seguiment del flux dels tràmits de manera que es tracta d'un procés guiat, cosa que en facilita l'ús per part del funcionari i del ciutadà. Així mateix, "gràcies a la generació d'evidències electròniques i la seva custòdia amb tecnologia blockchain, aporta la seguretat jurídica requerida pels tràmits oficials."

L'accés al servei es podrà dur a terme des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet, sigui ordinador, telèfon o tauleta dotats de càmera i micròfon, sense necessitat d'instal•lar cap aplicació, i serà atès pel personal de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament. "Un nou canal que estalviarà desplaçaments i temps en la realització dels tràmits i ajudarà a reduir les emissions de CO2."

Amb la posada en marxa del nou servei d'atenció ciutadana, l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat es converteix al primer ajuntament a Catalunya, i també de l’ estat, en posar en marxa aquest nou canal de comunicació amb la ciutadania dotat de seguretat jurídica gràcies a blockchain.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article