Esquerra Republicana expressa el seu suport a la Marxa “Per un bus digne al Baix Llobregat Sud” que es celebrarà el 9 de juliol

Política.

Les queixes han arribat fins i tot de consistoris governats pel PSC que actualment mana a l’ AMB i en concret a transports.
Les queixes han arribat fins i tot de consistoris governats pel PSC que actualment mana a l’ AMB i en concret a transports.

Asseguren que el Servei de Bus del Baix Llobregat Sud es configura com un servei públic de transport col•lectiu de viatgers per carretera que busca atendre principalment les necessitats de mobilitat, diürna i nocturna, dels municipis de Castelldefels, Gavà, Viladecans, el Prat de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat i L'Hospitalet de Llobregat; les necessitats de mobilitat diürna de Sant Climent de Llobregat; així com les necessitats de mobilitat nocturna dels municipis de Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat; donant també cobertura a les seves connexions amb Barcelona.

L'empresa MOHN, SL ha estat l'empresa operadora del Servei públic de transport col•lectiu urbà de viatgers entre els municipis de Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Climent de Llobregat, Barcelona i altres municipis del Baix Llobregat fins al dia 25 de desembre de 2021.

Per acord del Consell Metropolità de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) de data 27 de juliol de 2021, van ser adjudicat a l'empresa UTE AVANZA.El contracte va ser signat el dia 6 d'octubre de 2021 i l'inici de servei es va produir el passat dia 26 de desembre de 2021.

Els Grups Municipals ERC-AM Castelldefels, Gavà, Sant Climent de Llobregat, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, L'Hospitalet de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat i Barcelona són, “coneixedors i plenament conscients que la situació és molt complicada, i tal com hem transmès a l'equip de la Vicepresidència de Mobilitat, Transports i Sostenibilitat de l'AMB, cal prendre les mesures oportunes i urgents perquè no succeeixi cap accident greu que comporti situacions que posteriorment haguem de lamentar.”

La campanya del foment de transport públic d'estiu ja ha començat i, si tot continua així, “ens podem trobar amb una situació de servei que no està a l'alçada dels nivells de seguretat bàsica i de satisfacció que ha anat mantenint l'Àrea Metropolitana de Barcelona en les diferents enquestes de satisfacció del transport urbà per carretera.”

Tal i com han expressat reiterades vegades, “mentre esperem l'arribada de la nova flota de vehicles dels Fons Europeus Next Generation en el marc del Programa d'Ajudes a municipis per a la Implantació de Zones de Baixes Emissions i la Transformació digital i sostenible del transport urbà, que previsiblement trigaran com a mínim 5 mesos, urgeix implantar accions de xoc per tal de revertir l'actual estat de la flota de forma immediata.”

Tenint en compte que els primers 87 autobusos nous del Servei Baix Llobregat Sud arribaran el mes de novembre i desembre de 2022, “cal que l'empresa concessionària del servei faci un pla de xoc immediat per anticipar, com a mínim, alguns d'aquests vehicles.”

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article