Els Premis Cambra 2022 tornen a Olesa per demanar la obertura immediatament de la B40

Economia.

L’enginyer olesà Josep de Calassanç Torrella i Cascante president i fundador de Torrella Ingeniería – Arquitectura va rebre el premi al Lideratge Empresarial.
L’enginyer olesà Josep de Calassanç Torrella i Cascante president i fundador de Torrella Ingeniería – Arquitectura va rebre el premi al Lideratge Empresarial.

El Teatre de la Passió va ser l’escenari d’aquesta gala que portava per lema “La real Passió d’Olesa: la B-40”, i que va aprofitar per denunciar, amb un espectacle, els reiterats retards en la construcció de l'autovia B-40, el tram entre Abrera i Terrassa i perllongar-la fins a Sabadell.

Previ a la gala, alguns dels assistents al lliurament de premis van visitar les obres del tram entre Olesa i Terrassa en una visita organitzada amb autocar des de la Cambra de Terrassa.

La B-40 és una infraestructura que s'ha previst en els plans territorials successius redactats des dels anys 80, i que és una necessitat prioritària per a les comarca del Vallès Occidental i Baix Llobregat, i també pel conjunt de Catalunya.

Ja a l’escenari, actors com David Olivares i Xavi Serrano, coneguts per les aparicions televisives al programa Polònia de TV3, van conduir la gala com si fos un programa sobre la B-40, un magazín televisiu en clau irònica amb referències a l’espectacle de la Passió, actuacions musicals i entrevistes als guardonats.

El president de la Cambra de Terrassa, Ramon Talamàs, va explicar que l’elecció d’Olesa per acollir la gala “deriva d’una notificació que vàrem rebre de l’ Ajuntament d’un acord per unanimitat del seu plenari del 23 de Setembre de l’any 2021 en el qual es demanava que el tram entre Abrera i Terrassa de la B40 entrés en funcionament durant l’any 2022. "

Un tram, com deia la resolució, "farcit de despropòsits, promeses incomplides i retards inexplicables. Com que compartim la diagnosi i la necessitat, l’acord amb l’alcalde i amb la col•laboració de la Fundació La Passió d’Olesa, a qui també vull agrair les facilitats i el seu interès, ens ha portat fins aquí”.

Talamàs va concretar que cada dia passen més de 100 mil vehicles entre Terrassa, Sant Quirze del Vallès i Sabadell “aprofito per reclamar a les autoritats més coordinació, menys duplicitats i tancar d’una vegada el paper cameral i el nostre necessari finançament per poder ajudar més al teixit empresarial. Soc conscient que tenen sobrat coneixement de les nostres reivindicacions, que són justes, i ara no els cansaré amb repetir-nos. Només els demano decisions franques, explícites i raonades” va dir.

En aquesta línia també es va manifestar l’alcalde d’Olesa, Miquel Riera que va destacar la voluntat de col•laboració entre els ajuntaments i les cambres de comerç per tirar endavant aquesta infraestructura cabdal per a l’activitat socioeconòmica.

“Portem més de 15 anys de retards que han impactat al territori i el seu teixit empresarial. Aquesta infraestructura és una necessitat prioritària per a les comarques del Vallès Occidental i Baix Llobregat, nuclis industrials molt importants, pel conjunt de Catalunya, i d'Olesa de Montserrat en particular” va remarcar Riera.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article