El Consell Comarcal del Baix Llobregat testimoni del traspàs de la gestió de l’autopista B-23 a la Generalitat

Política.

Confirma el compromís polític de traspassar la gestió de l'autopista B-23.
Confirma el compromís polític de traspassar la gestió de l'autopista B-23.

La seu del Consell Comarcal ha acollit, el divendres 22 de juliol, l’acte de signatura de l’acord entre el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) i la Generalitat de Catalunya, per traspassar la gestió de l’autopista B-23, i invertir 20 milions d’euros en la construcció d’un carril bus d'entrada a Barcelona que ha de permetre reduir en 15 minuts el temps de trajecte dels més de 700 autobusos que es preveu que hi circulin.

El secretari general d’Infraestructures del Ministeri, Xavier Flores, i el secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Ricard Font, han subscrit aquest acord que permetrà impulsar el transport públic i reduir les emissions a Barcelona.

L'actuació està inclosa al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), per la qual cosa es finança amb càrrec als fons europeus de recuperació Next Generation EU.

“Decidim incloure aquesta actuació dins del Pla de Recuperació perquè aquest Govern està absolutament compromès amb la transformació de la mobilitat sostenible i per això és imprescindible impulsar el transport públic”, ha destacat la ministra Raquel Sánchez, després de recordar que el carril bus a la B-23 “és una obra llargament reivindicada”, que “ajudarà a millorar la qualitat de vida de la ciutadania”.

L'objectiu de l'actuació és afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar-ne la velocitat comercial per incentivar l'ús del transport públic.

El tram en què es faran els treballs té una longitud de set quilòmetres, des de la connexió de la B-23 amb l'A-2 i la intersecció de l'avinguda Diagonal amb l'avinguda Albert Bastardas. També inclou els termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues.

Per la seva part, el secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Ricard Font, ha detallat que l'obra del carril bus ja s’ha licitat aquest mes de juliol i que s'adjudicarà entre la tardor i l'hivern d'aquest any.

“Es tracta d'una obra que ens fa sentir orgullosos de la cooperació entre administracions i que esperem poder inaugurar l'any 2024”, ha declarat.

En la seva visita al Baix Llobregat, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha visitat també les obres de millora de l'accessibilitat de l'estació de tren de Molins de Rei, que s'han reprès després de veure's obligades a parar per l'abandonament del contractista.

Durant la seva intervenció, la ministra ha aprofitat per agrair a l'equip de Renfe i Rodalies els esforços que han fet per tornar a adjudicar les obres el més ràpid possible, i per demanar disculpes a la ciutadania pels retards.

Abans de presidir la signatura de l'acord amb la Generalitat de Catalunya, la ministra Raquel Sánchez, ha mantingut una reunió amb la presidenta del Consell Comarcal, Eva Martínez, en la que han parlat de les infraestructures d’àmbit comarcal que estan pendent, com la represa del projecte de connexió de la C32 amb la ronda litoral a l'altura de Sant Boi.

O la millora de l'enllaç de la B24 i la B23 i A2, i diverses millores d'enllaç de la B24 amb N340 i B23, el duplicat de carrils del pont d'enllaç entre banda i banda del riu a l'alçada del polígon del Pla, les obres de la B40 entre Abrera i Terrassa, o l'enllaç de Martorell cap al Penedès, pel que fa a carreteres.

Així com de les obres del corredor mediterrani a Castellbisbal, l’allargament de l'R1 de rodalies que acaba a Molins fins a Castellbisbal per poder enllaçar amb R8 i millorar la connexió de la Vall Baixa i Delta amb la UAB, de la que el Ple del Consell Comarcal va aprovar una moció, la millora de l'R2 Sud, freqüències i estacions, o l’enllaç ferroviari al Port per mercaderies, pel que fa a ferrocarril.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article