Un conveni entre Generalitat Ajuntament Sant Feliu i l’ ATM permetrà que el Trambaix arribi al centre de la ciutat amb perspectiva d’ arribar a Molins

Societat.

Instant de la signatura del conveni.
Instant de la signatura del conveni.

El Palau Falguera va acollir la signatura del protocol de col•laboració per establir un marc estable de relació, col•laboració i cooperació mútua amb l'objectiu de millorar la xarxa de transport públic.

En concret, el conveni ha de facilitar la construcció i entrada en servei del perllongament del Trambaix a l'espai que quedarà alliberat per les vies després del soterrament, dins de la trama urbana de Sant Feliu de Llobregat.

El protocol el van signar, després de presentar-lo als mitjans de comunicació, el Secretari General del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font; el Director General de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres; l'alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Oriol Bossa; i la primera Tinenta d'Alcaldia de Sant Feliu de Llobregat, Lídia Muñoz.

En la seva exposició davant els mitjans de comunicació, Ricard Font, Secretari General del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, va destacar que el de Sant Feliu "és un dels projectes importants des del punt de vista de la mobilitat". L'arribada del tramvia és una actuació "en què l'urbanisme i la mobilitat transformen les ciutats i els paisatges".

Font ha explicat que amb el soterrament de les vies es treu una ferida urbana i "cal fer pedagogia per explicar que el tramvia no és incorporar una altra ferida urbana sinó que es dotar d'una mobilitat molt fàcil, àgil, senzilla i de proximitat els municipis".

Aquesta actuació, va continuar, "està pensada per incorporar trama urbana per a la ciutat i alliberar els espais urbans del vehicle privat".

Després d'uns anys "complexos d'obres" hi ha consens per continuar amb les obres del tramvia que han de permetre afegir dues o tres estacions i això permetrà també "generar més mobilitat urbana, però pensant també en els desplaçaments cap al Baix Llobregat i Barcelona, amb la possibilitat de la connectivitat cap a Molins de Rei".

Font va finalitzar la seva intervenció subratllant que es ratifica el conveni amb l'objectiu de tenir els tràmits fets a temps per quan finalitzin les obres del soterrament i immediatament després es pugui construir el perllongament del tramvia.

L'aposta per la sostenibilitat va centrar la intervenció de l'alcalde de Sant Feliu, Oriol Bossa, que va destacar que amb aquest conveni "signem una aposta pel futur sostenible de la nostra ciutat i del país, un compromís amb la millora de la connexió entre els barris de Sant Feliu i amb els municipis veïns".

Per Bossa actualment Sant Feliu viu un moment molt dolç amb l'inici de les obres del soterrament i "tot i la pols, els sorolls i les afectacions que tenen sobre la mobilitat i la ciutadania del nostre municipi, totes sabem que el premi és gegant".

A finals del mes d'agost el soterrament avançarà amb el tancament del pas a nivell. Durant aquest any també es preveu la posada en marxa de l'estació provisional, "una estació per fi 100% accessible" i que comptarà amb unes andanes de més de 200 metres i que a més tindrà accés per ambdós costats de la via.

Bossa va subratllar que "Sant Feliu canviarà molt en els propers anys, però el que no canviarà serà el nostre compromís amb el transport públic.

Així també ho hem volgut plasmar a l'Agenda Urbana del nostre municipi amb aquest full de ruta que ens permetrà estar preparades per fer front a les crisis que puguin arribar i les que ja patim com la climàtica".

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article