El Prat empresarial veu un error ampliar l’ Aeroport i no crear una xarxa interconnectada entre els aeroports catalans

Economia.

Darrerament s’ha reactivat el debat sobre la possible ampliació de l’Aeroport de Barcelona - El Prat.
Darrerament s’ha reactivat el debat sobre la possible ampliació de l’Aeroport de Barcelona - El Prat.

Declaren que, “per les noticies que tenim aquest nova ampliació conté tres parts: la construcció d’una nova terminal dins els terrenys actuals de l’aeroport, la construcció d’una zona aero-portuària i l’allargament de la pista més pròxima al mar.”

Des d’El Prat empresarial consideren important que s’augmenti la connectivitat logística de Catalunya cap a, i de, l’exterior, tant de persones com de mercaderies. “Per tant creiem que tot allò que augmenti la eficiència del nostre conjunt logístic és favorable. Tanmateix, el terreny que pot ocupar el nostre aeroport és molt limitat i mai podrà arribar assolir el tamany físic d’altres aeroports de primer ordre.”

És per aquests motius que, “de les parts esmentades la que crea més polèmica i incerteses és l’allargament de la 3ª pista, vist que afectaria inevitablement els espais naturals protegits de la Ricarda i El Remolar.”

Consideren que, “seria un altre “pedaç”, com ja en coneixem uns quants, per ajornar una vegada més el “gran debat” sobre la logística a nivell nacional i que El Prat sol no pot solucionar.”

Des del punt de vista logístic, Catalunya te una situació privilegiada que cal aprofitar, “a la nostra costa hi tenim 3 aeroports, dos ports de gran potència, la via ferroviària de passatgers i mercaderies (incloent-hi l’AVE), que passa quasi tocant els 5 anteriors i una xarxa viaria de primer ordre.”

Estan convençuts que tot això, “s’hauria d’integrar en el famós “corredor mediterrani”, que fa anys que espera. I tot recolzat amb l’aeroport de Lleida - Alguaire, que podria esdevenir un punt logístic de màxima capacitat Europea.”

Amb tot això, imaginen un sistema dels tres aeroports interconnectats, en menys de 30 minuts, també amb els ports de Barcelona i Tarragona, el tren convencional i d’alta velocitat, amb una xarxa viària completa i el recolzament necessari del quart aeroport quan fos necessari.

Demanen doncs, “que les entitats pertinents tinguin una mirada a més llarg termini, i estudiïn una solució logística integral per a tot Catalunya, que resolgui tot el sistema logístic del territori per a un futur llarg i que aprofiti les bonances del nostre territori. I no que, pensant en curt, destrueixi més encara el nostre patrimoni natural i que, inevitablement, quedarà un altre cop obsolet en poc temps.”

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article