El Govern es compromet a impulsar el perllongament de la L3 fins a Esplugues i assegura que s’executarà la unió dels tramvies per la Diagonal

Política.

El Conseller va anunciar diverses decisions que afecten al Baix Llobregat.
El Conseller va anunciar diverses decisions que afecten al Baix Llobregat.

El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha apostat durant la seva primera compareixença al Parlament de Catalunya per exposar les línies d’actuació prioritàries del Departament, per l’assoliment d’un sistema ferroviari integral català.

“Una Catalunya ferroviària vol dir una xarxa única, integrada i interoperativa, és a dir, tots els trens i totes les vies les ha de gestionar el Govern de la Generalitat de Catalunya” per “donar solucions a la vida de la gent”.

El sistema ferroviari integral “s’ha de constituir incorporant nova xarxa ferroviària i mitjançant interconnexions entre les xarxes ja existents, sigui quina sigui la seva titularitat”, ha explicat el conseller.

El projecte que defensa el Departament de Territori inclou diverses actuacions en els àmbits organitzatiu, jurídic, econòmic i tècnic, “per teixir una xarxa ferroviària que doni solucions a la vida de la gent”, ha recordat Fernàndez.

“La xarxa ferroviària té la capacitat de beneficiar la vida de la gent, millorar la competitivitat de les nostres empreses i respectar el medi ambient”, ha ressaltat el conseller.

En el cas de la xarxa per on circulen els serveis de Rodalies i Regionals de Renfe, es proposa completar el traspàs del servei, amb els recursos econòmics associats, i també de la infraestructura.

Quant a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), s’executarà el perllongament de l’L8 entre plaça Espanya i Gràcia; la implantació de freqüències de metro a les línies del Vallès amb la posada en marxa de nous trens a partir del 9 de desembre, i es construirà el tramvia del Camp de Tarragona.

Pel que fa a la xarxa de metro es preveu, entre d’altres, acabar l’L9; finalitzar l’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda dels intercanviadors que manquen, i impulsar els perllongaments de l’L3 a Esplugues de Llobregat, de l’L4 a Sagrera Alta Velocitat i de l’L1 a Badalona.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article