Viladecans&Tu una aplicació que incorpora el servei "Viladecans Soluciona" perquè la ciutadania pugui alerti d'incidències que es trobi a la via pública

Societat.

D'aquesta manera, l'Ajuntament busca detectar més ràpidament aquests problemes i agilitzar la possible resolució.
D'aquesta manera, l'Ajuntament busca detectar més ràpidament aquests problemes i agilitzar la possible resolució.

A través d'aquest nou servei qualsevol persona podrà informar de manera senzilla d'una incidència o problema a l'espai públic: des d'un banc o senyal trencats fins a un fanal sense llum, passant per uns trastos que dificulten la circulació per la vorera o una plaga de vespes en un parc. Queden exclosos aquells casos que requereixin dels serveis d'emergència com ara la Policia, els Bombers o les ambulàncies.

Tampoc no se'n pot utilitzar per proposar millores o canvis a l'espai públic, que s'han de canalitzar a través dels mitjans habituals: una instància (ja sigui en línia, a través de la Seu Electrònica, o presencial a Viladecans Informació), o bé a través de la visita a les Oficines de Districte.

"Aquesta mesura suposa un pas endavant tant per a la millora dels serveis públics com en la nostra relació amb la ciutadania", destaca Joana Sánchez, la tinenta d'alcalde responsable de la innovació i la digitalització municipal. 

El funcionament de Viladecans Soluciona és senzill: només cal accedir a l'app Viladecans&Tu, seleccionar el servei i crear una alta d'incidència, adjuntant dues fotografies (una general i una altra de detall) i escollint la tipologia de problema perquè arribi al departament municipal responsable de la valoració.

La pròpia aplicació geolocalitza automàticament la ubicació. Prèviament, cada persona usuària s'ha de donar d'alta en el servei, incorporant una única vegada les dades personals (nom i cognoms, DNI, número de telèfon i adreça electrònica), així com una contrasenya d'accés.

El registre permet que la comunicació dels avisos sigui molt àgil, i també que cada persona pugui fer un seguiment de l'estat de les tramitacions fins a la resolució, que també li serà notificada.

A Viladecans hi ha més de seixanta places i parcs i més de 120 quilòmetres de carrers. En aquest ampli espai públic es generen incidències –malgrat el seu manteniment permanent–, ja sigui per ús ciutadà, incivisme, avaries o condicions climatològiques o naturals.

La nova aplicació Viladecans&Tu permet també la sol•licitud de cita prèvia per realitzar gestions presencials a les oficines d'atenció municipal, així com l'accés a la Carpeta Ciutadana, l'espai virtual personal on la ciutadania pot consultar la informació tributària o l'estat de les tramitacions de l'Ajuntament o descarregar-hi el certificat d'empadronament.

A més, la nova aplicació compta amb espais informatius (notícies, agenda, avisos o el temps), així com un directori de serveis públics, un llistat d'espais destacats de la ciutat i un apartat amb recursos lúdics, com ara rutes pel terme municipal.

L'Ajuntament també preveu incorporar en els propers mesos en aquesta aplicació mòbil altres prestacions relacionades amb el transport públic i la mobilitat, la informació de la platja a temps real i la reserva de plaça en alguns serveis municipals, com el nou Espai Concilia, un servei de cura infantil que afavoreix la conciliació familiar.

Així mateix, està previst incloure més endavant la tramitació electrònica per a aquelles gestions que ja es poden realitzar de manera no presencial a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article