La campanya del Govern de la Generalitat per fomentar la lectura inaugurada a Sant Feliu

Cultura.

Per fomentar els hàbits lectors entre els més petits, facilita un targetó per valor de 13 euros als infants de Catalunya perquè el bescanviïn per una obra literària.
Per fomentar els hàbits lectors entre els més petits, facilita un targetó per valor de 13 euros als infants de Catalunya perquè el bescanviïn per una obra literària.

El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, van presentar a l'escola Arquitecte Antoni Gaudí la campanya 'Fas 6 anys. Tria un llibre'.

La consellera de Cultura i el conseller d'Educació, juntament amb l'alcalde de Sant Feliu, Oriol Bossa; la regidora d'Educació, Mireia Aldana; i el president del Gremi de Llibreters de Catalunya, Èric del Arco, van visitar les aules de primària de l'escola Arquitecte Antoni Gaudí de Sant Feliu, on al llarg del matí van realitzar diverses activitats al voltant del llibre.

La consellera Garriga va agrair la implicació de les famílies en la campanya i va celebrar que la campanya hagi augmentat el nombre d'infants participants. "Quan el Govern diu que tothom ha tenir accés a la cultura també ens referim als més petits", va recordar.

El president del Gremi de Llibreters va destacar que la campanya té un resultat molt positiu per a les llibreries i que "els nens de sis anys ja esperen el xec per poder anar a la llibreria i adquirir un volum d'acord amb el seu imaginari".

Per la seva banda, el conseller d'Educació va subratllar que la tasca del Govern amb el foment de la lectura "no es pot conformar en això" i va assegurar que es dissenyen accions perquè els infants "estimin llegir". "És important que els infants puguin triar entre diferents llibres per diversió i no per obligació".

La campanya 'Fas 6 anys. Tria un llibre' és una col•laboració entre el Gremi de Llibreters de Catalunya i l'Institut Català de les Empreses Culturals i forma part de les mesures incloses al Pla Nacional de Lectura del Govern. El pressupost per impulsar el projecte és de 575 mil euros.

L'objectiu de la iniciativa és estimular els hàbits lectors dels infants de 6 anys i fomentar el descobriment de les llibreries com a espais de proximitat que fan accessible la cultura a capes àmplies de la població catalana.

El 53% dels infants de Catalunya han format part del projecte en l'actual edició, el que representa un augment en 14,8 punts respecte de la primera, el 2016.

Pel que fa al nombre de llibreries participants, també ha augmentat de 200 el 2016 a 462 enguany, encara que ha disminuït en cinc unitats sobre la passada edició. El nombre d'editorials participants s'ha reduït en més de 70 unitats respecte del 2016.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article