En marxa els dos primers autobusos elèctrics a Catalunya per donar servei a la línia que enllaça Esparreguera amb l’estació d’Olesa dels FGC
Aquesta és la primera línia on el Departament de Territori realitza la substitució dels vehicles dièsel per nous vehicles sostenibles, però el Govern de la Generalitat té la intenció de fer-ho, durant el 2023, en sis línies interurbanes més que connecten estacions de FGC amb nuclis urbans i industrials propers de tot el territori.
La progressiva substitució de vehicles amb tracció mecànica per vehicles elèctrics s’emmarca en la política de descarbonitzar la mobilitat com un factor essencial en la lluita contra el canvi climàtic, alhora que contribueix a una millora de la qualitat de l’aire i a una reducció de la contaminació acústica.
L’acte d’entrada en funcionament del nou bus elèctric ha comptat amb la presència del conseller de Territori, Juli Fernàndez, l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, l’alcalde d’Olesa de Montserrat, Miquel Riera, el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, el president de FGC, Toni Segarra, i el director general de FGC, Pere Calvet.
Els nous autobusos tenen 12 metres de llargada, disposen de 37 seients, són accessibles i tenen un consum de 71 kWk per cada 100 km. Pel que fa al sistema d’alimentació, estan dotats de bateria de càrrega nocturna alimentada a les mateixes cotxeres que usa l’operador, TGO DX.
Aquesta és la primera línia on s’implementa la descarbonització, però es preveu que durant el 2023 entrin en funcionament nous busos elèctrics en les línies Sant Joan - Polígon Can Sant Joan de Sant Cugat del Vallès; Bellaterra-Parc de l’Alba; Sant Vicenç dels Horts –Torrelles de Llobregat; Capellades – estació; Piera-urbanitzacions; i Piera-Hostalets del Pierola.
La demanda de les set línies és de 650.750 viatges anuals i en total s’acabaran substituint 12 autobusos dièsel per 12 autobusos elèctrics. La utilització dels vehicles elèctrics està sent ja habitual en les xarxes de transport urbà.
Però no així en les xarxes de transport interurbà on la necessitat d’autonomia dels vehicles per a la prestació dels serveis fa que no hi hagi encara una indústria de vehicles elèctrics de transport públic totalment desenvolupada i cal ajustar cada actuació a les característiques i necessitats de cada servei.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari