Presentada la candidatura conjunta d'Esquerra Republicana i EUiA de Cornellà
La coalició d’Esquerra Republicana i Esquerra Unida i Alternativa de Cornellà han anunciat les persones que ocuparan de manera honorífica els llocs 24 i 25 de la seva llista electoral per a les pròximes eleccions municipals que tindran lloc el proper 28 de maig.
En la posició 24 de la llista, es situarà en Joan Tardà, professor i catedràtic de Llengua i Literatura Catalanes, primer regidor d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Cornellà en democràcia i exparlamentari al Congrés dels Diputats a Madrid.
En Frederic Prieto, teòleg i polític, activista i lluitador antifranquista, referent de l'associacionisme a Cornellà i que va esdevenir el primer alcalde democràtic després de la dictadura franquista entre 1979 i 1985; serà qui tancarà la llista, amb la posició 25.
L’alcaldable Raquel Albiol ha traslladat: “és un honor poder comptar amb en Frederic Prieto i en Joan Tardà, dues persones implicades a la ciutat, des dels seus inicis i en tota la seva trajectòria.”
També ha destacat que “la coalició és per sumar des de les esquerres, perquè és l’únic canvi possible per la ciutat, unes esquerres transformadores per millorar la ciutat en positiu.”
Alhora ha insistit: “continuem treballant per una ciutat de tothom i per a tothom, per una ciutat feminista, cohesionada, solidària, sostenible i amb les mateixes oportunitats per a tothom vinguin d’on vinguin. Una esquerra transformadora i útil.”
Ha tancat la seva intervenció fent al•lusió: “aquest maig farà 38 anys que governa el mateix partit en aquesta ciutat, el PSC, 36 que Antonio Balmón n’és regidor i 18 que n’és alcalde. És més que necessari un canvi i una transformació a la ciutat i només aquesta coalició és capaç de portar-lo a terme.”
Joan Tardà ha destacat que comparteix el projecte de futur d’aquesta coalició i que es sent orgullós de la feina feta els darrers anys: “Agraeixo públicament que m’honorin de poder ocupar el lloc número 24, i més orgullós de poder-ho fer al costat d'en Frederic Prieto.”
“Pensava que havia acabat la meva vida política, però mai es pot dir, i menys quan tens el neguit per les coses de la teva ciutat de sempre i sobretot per la millora de vida de les persones”, així ha iniciat la seva intervenció l’exalcalde de Cornellà Frederic Prieto.
Així mateix, ha traslladat: “el fet que ERC i EUiA vagin en coalició va ser una de les raons per decidir-me a tancar aquesta llista i donar-li suport. Això respon a una línia de continuïtat a nivell polític, la meva experiència sempre ha estat la mateixa, intentar des de les esquerres plurals, fer que la gent pugui disfrutar per un respecte pels drets humans, una gestió participativa i a un nivell diferent del que ha estat passant en aquest ajuntament durant molts anys.”
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari