L’Institut Ramon Muntaner ha concedit una ajuda al Centre d’Estudis Martorellencs per dur a terme la documentació del patrimoni de la pedra seca
L’entitat martorellenca explorarà a partir d’ara vies de finançament per reunir la resta de diners i iniciar el projecte aquest febrer mateix.
El CEM va presentar, la tardor passada, el projecte ‘L’obra de pedra seca a les serres de les Torretes i de l’Ataix (Martorell)’a la XVIII concocatòria d’ajuts a projectes d’investigació o difusió cultural 2023.
Ara, el comitè avaluador de l’Institut Ramon Muntaner li ha donat el vistiplau i l’ha seleccionat junt amb 28 projectes culturals i patrimonials més, presentats per centres d’estudis d’arreu del país.
Alfred Mauri, vicepresident del CEM, explica que “ens han puntuat el projecte amb un 9 sobre 10 i això és un bon resultat”, i afegeix que això es plasma en el fet que “del pressupost total de 5.350 euros del projecte, ens en donen 2.416”.
El projecte de la pedra seca a Martorell estudiarà i documentarà aquest estil constructiu rural, caracteritzat per l’ús de la tècnica d’acumulació de pedres sense fer servir cap element aglomerant que les enganxi, sinó falcant-les, travant-les i estabilitzant-les entre sí.
És un patrimoni molt destacable en indrets mediterranis, que s’exhibeix al territori en forma de barraques, murs, marges, camins empedrats, tanques i aljubs, entre d’altres. A Martorell, les construccions més habituals de pedra seca són barraques de vinya i marges.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari