L'Espai Muxart de Martorell acollirà l’ exposició "Història de les mans" fins al 29 d’ octubre

Cultura.

Arxiu.
Arxiu.

“Història de les mans”, organitzada amb la col·laboració del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) i dels 10 municipis que l’acullen, és un projecte que ofereix una revisió d’aspectes destacats de la història cultural de les mans i de la nostra relació tàctil amb el món a partir del diàleg entre obres d’art contemporani d’artistes actuals i una selecció de peces del romànic, gòtic, renaixement, barroc i art modern procedents de la col·lecció del MNAC.

L’Associació Catalana de Crítics d’Art (ACCA) ha reconegut la tasca d’Alexandra Laudo com a curadora de l’exposició en la darrera edició dels premis que concedeix l’entitat a les arts visuals de Catalunya per mitjà de les votacions dels seus socis.

El premi destaca la capacitat de la mostra “de transitar per diferents moments històrics i evocar la capacitat expressiva i simbòlica de les mans i alhora convidar a la reflexió sobre les diferents dimensions de la gestualitat i en com ens relacionem físicament amb els objecte i la tecnologia”.

El diàleg que proposa Alexandra Laudo s’articula en nou àmbits temàtics —Les mans, l’autoritat, el poder; Les mans, la lectoescriptura, la història; Les mans, el control, la determinació; Les mans, el treball, les cures; Les mans, els diners, el valor; Les mans, els pits, el martiri; Les mans, la medicina, el cos malalt; Les mans, el desig, el pecat i Les mans, els inicis, els finals—.

La comissària reuneix una selecció de 25 obres dels artistes Antoni Abad, Isabel Banal, Isabel Barios, Damià Campeny, Colita, Mirari Echávarri, Raquel Friera, Camille Henrot, Fermín Jiménez Landa, Claudi Lorenzale, Mestre de Cinctorres, Joan Morey, Antoni Muntadas, Levi Orta, Pasqual Ortoneda i María Sánchez, així com també obres anònimes dels segles XIII, XV, XVI i XVIII i monedes del segle XX.

El recorregut per l’exposició evidencia fets com ara que, tot i que les mans estan en l’origen de la creació artística, l’art és quasi sempre un territori que ha prioritzat la vista, especialment per motius de conservació, o que el desenvolupament de les tecnologies digitals ha redefinit la nostra relació tàctil amb el món i amb les persones.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article